Sztuczki Marketingowe
|
Sztuczki marketingowe cz. 1 - Dławik czy superkondensator? Bardzo często podczas firmowych prezentacji słuchacze zadają nam pytanie, dlaczego w przypadku występowania w napięciu zasilającym wyższych harmonicznych, proponujemy niezwykle kosztowne baterie z dławikami wyższych harmonicznych, a nie oferujemy o wiele tańszych baterii bez dławików, ale z kondensatorami o podwyższonym napięciu znamionowym. |
Sztuczki marketingowe cz. 2 - Szkiełko i oko Postęp w elektronice umożliwił minimalizowanie wszelkiego rodzaju urządzeń do niewyobrażalnych wręcz rozmiarów. Dziś nikogo już nie dziwią gadżety, które jeszcze 10 lat temu można było zobaczyć tylko w filmach z agentem 007. |
Sztuczki marketingowe cz. 3 - Reklama a decyzje klienta W tej części cyklu chciałbym opisać sztuczki marketingowe wyczarowywane słowem pisanym. Sztuczki te wykorzystują nasze głębokie przeświadczenie, że słowo pisane jest zawsze bardziej wiarygodne od słowa mówionego. Czy tak jest w istocie? |
Sztuczki marketingowe cz. 4 - Sztuczki z życia wzięte Mam nadzieję, że po lekturze poprzednich artykułów o sztuczkach marketingowych jest już oczywiste, że sztuczek tych nie musi stosować producent, który zadbał o dobrą jakość wprowadzanego na rynek urządzenia. On po prostu pisze prawdę. Sztuczki stosuje ten dostawca, który oferuje coś, co przegrywa z ofertą konkurencji i w związku z tym wymaga wsparcia odpowiednio przygotowaną reklamą. |
Sztuczki marketingowe cz. 5 - Klient nasz pan ...??? Marzeniem każdego specjalisty ds. marketingu jest zbudowanie, niestety tak że i z pomocą sztuczek marketingowych zaufania do firmy, do jej oferty lub nawet tylko do wybranego wyrobu. |
Sztuczki marketingowe cz. 6 - Rzetelność kupiecka a gospodarka rynkowa Czy rzetelność kupiecka się opłaca? Utrzymywana przez firmę w długim okresie czasu na pewno tak. Niestety w krótkiej perspektywie czasowej nie jest to cecha ułatwiająca prowadzenie biznesu. |
Sztuczki marketingowe cz. 7 - Slogan a reklama Totalny brak czasu to główna przypadłość, jaka opanowała człowieka w XXI wieku. Mimo telefonów komórkowych i szybkiego Internetu człowiek nie jest w stanie wygospodarować w ciągu doby dostatecznie dużo czasu, by pogłębić przynajmniej swoją wiedzę zawodową. Niespotykane do tej pory tempo rozwoju nauki generuje tak duży przyrost informacji, że nawet naukowcy przyznają, że z powodu braku czasu, nie są w stanie sobie ich wszystkich przyswoić. |